Rata de conversie este indicatorul principal in functie de care se masoara succesul unei campanii din mediul online. Se defineste ca un raport dintre cei ce indeplinesc o anumita actiune pe site si totalul vizitatorilor pe acel site.
Dezvoltarea unui site web de comert electronic depinde in principal de atragerea clientilor si cel mai semnificativ, de a pastra acesti clienti. Comertul electronic a devenit o afacere de miliarde de dolari si continua sa creasca exponential in fiecare an. Prin urmare, este esential ca proprietarii de afaceri de comert electronic sa se concentreze proactiv pe nisa lor si sa o extinda. Cu toate acestea, doar cheltuirea multor bani pentru publicitate pentru a-ti pastra clientii nu este suficienta. Daca doresti o rata de conversie suplimentara, va trebui sa gasesti si sa folosesti unele trucuri pentru a produce mai multe venituri in viitor.
Trucuri pentru a creste rata de conversie:
- imbunatatirea navigarii site-ului tau web;
- profita de cat mai multe videoclipuri;
- asigura-te ca site-ul tau e friendly pentru dispozitivele mobile;
- retargetare.
Imbunatatirea navigarii site-ului
Meniul de navigare in partea de sus, laterala sau jos este realizat in asa fel incat vizitatorilor sa le fie mai usor sa gaseasca continutul dorit. Incearca sa intelegi ce este vital pentru publicul tau vizat si sa stii cum sa proiectezi cat mai inteligent meniul de navigare a site-ului. Astfel, poti atrage si mai mult trafic pe site, urmand ca mai apoi sa poti obtine rata de conversie dorita.
Cateva elemente vitale pentru a decide ce categorii trebuie incluse in meniul de navigare:
- nu realiza o categorie de navigare doar pentru a genera mai multe categorii. Trebuie doar sa introduci link-urile valoroase pentru clienti. Utilizeaza Google Analytics pentru a afla care dintre paginile tale de destinatie sunt cele mai vizualizate, ca sa stii exact ce sa adaugi in meniul de navigare.
- sorteaza categoriile site-ului dupa popularitatea lor. Astfel, in sectiunea de navigare din partea de sus, trebuie listate link-urile cele mai populare, pe cand in cele din subsolul site-ului ar trebui sa fie listate cele mai putin populare.
Videoclipuri
Videoclipurile folosesc caracteristici pe care alte tipuri de continut nu le pot. De exemplu, videoclipurile capteaza atentia utilizatorilor, intrucat este mai usor sa vizualizezi un video, decat sa citesti continutul respectiv. In domeniul digital de astazi, multi oameni au o atentie scurta.
Totodata, videoclipurile permit proprietarilor de site-uri sa le arate, de fapt, clientilor lor cum sa faca anumite lucruri, ceea ce face lucrurile mult mai simple pentru ei. Aici un rol important il joaca animatiile. Acestea ajuta la explicarea unui videoclip, precum si la un pic de amuzament in continut.
Aminteste-ti intotdeauna ca utilizezi videoclipurile pentru a obtine rata de conversie dorita.
Site friendly pentru mobil
Clientii din ziua de azi cumpara tot mai multe lucruri, utilizand telefonul mobil, intrucat este mult mai usor, decat sa se deplaseze la locul respective. Prin urmare, este foarte important ca site-ul tau web sa fie friendly pentru orice tip de dispozitiv.
Intreprinderile trebuie sa aiba site-uri de e-commerce ce ofera o experienta de top pentru toate tipurile de dispozitive. Atunci cand proiectezi sabloanele pentru site, trebuie sa tii in minte ca trebuie sa aiba un aspect placut pentru toate dispozitivele.
Nu uita:
- site-ul tau web trebuie optimizat, astfel incat sa se incarce mai repede. Incearca sa te concentrezi asupra informatiilor celor mai pertinente, care se preincarca cu imagini vizuale.
- site-urile de pe mobil arata foarte diferit de cele accesate de pe pc. Este important sa te asiguri ca datele importante apar in fata si ca nu exista niciun dezechilibru intre text si imagini.
Retargetare
Ai facut tot posibilul pentru a atrage oameni noi pe site-ul tau, astfel incat sa ii poti transforma in client si sa obtii rata de conversie dorita, dar nu a functionat. Ce poti face mai bine?
Acest lucru se numeste retargeting. Concentreaza-te pe oamenii care vin pe site-ul tau si care au ramas acolo cateva minute, dar au plecat si nu au achizitionat nimic. Foloseste-te de aceasta sansa pentru a transforma acesti vizitatori in viitori pontentiali clienti.
Traficul poate fi readus pe un site web printr-o oferta speciala sau un mesaj special conceput. Aceste lucruri ofera un avantaj in fata concurentei, precum si munca pentru a face rata de conversie din vizitatori si a-i determina sa-ti cumpere produsele si serviciile.
Cum functioneaza asta?
Separa-ti publicul site-ului web in functie de modul in care se comporta, de optiunile pe care le au pentru navigare si de ce produse cumpara clientii din site-ul tau. Incepe sa proiectezi mesaje personalizate in functie de ceea ce vizitatorii tai au cautat mai devreme, apoi sincronizeaza mesajele cu acele cautari. Seteaza un declansator in caseta de chat live sau in alta parte de pe site-ul tau, ca atunci cand un vizitator se intoarce sa primeasca un mesaj personalizat.
Totodata, asigura-te ca utilizezi canale variate, cum ar fi platformele de social media, precum Facebook, Instagram sau reteaua de display Google pentru a avea cel mai mare impact.
Concluzie
Fiecare factor enumerat mai sus este vital atunci cand vorbesti despre pastrarea clientilor, impreuna cu crearea de noi oportunitati. Acestea iti vor oferi un ascensor cu adevarat necesar traficului pe care il genereaza site-ul tau de comert electronic. De asemenea, te vor ajuta sa convingi acesti oameni sa cumpere produsele afisate in site-ul tau.
Ste-ul tau nu trebuie recreat in totalitate. Daca efectuezi aceste modificari vitale in paginile principale ale site-ului, atunci este suficient. Aceste trucuri usoare te vor ajuta mai departe pentru a te asigura ca ai rata de conversie mai mare, precum si o crestere semnificativa pentru afacerea ta de comert electronic. Daca ai nevoie de mai multe informatii legate despre acest subiect, nu ezita sa ne contactezi, iar noi iti vom oferi suportul de care ai nevoie.